Friday, April 9, 2010

Maket yapmak

Bremen

Viking

Malesef bir 15 sene kadar ara verdiğim hobim maket yapmak. 8-10 yaşlarında plastik gemiler, uçaklar ve metal arabalar yapardım. Saatlerce uğraşıp uçakları odamda iplerle asardım. Bu öyle birşey ki küsünce hiç oturasınız gelmiyor ama sevincede bırakamıyorsunuz, başından kalkamıyorsunuz. Aslında 3 sene önce geri dönüş temelini attım ve ahşap maket dünyasına adım attım. Fakat maketçi öyle zor bir maket verdiki yapamadım ve bıraktım. Fakat sonra Paravon Abim sağolsun ki kendisi büyük bir maket ustasıdır tuttu elimden 4.Levenette ki maket dükkanın içine attı beni. Dükkan küçük gibi düşünülmesin ufak bir market boyunda her tür maketin bulunabiliceği bir merkez adeta. Orda Artesania Latina diye bir maket markasıyla tanıştım. Her ayrıntıyı düşünmüş başlangıç için ideal bir kit aldım "Bremen". Daha sonra 4.leventteki yer ile aynı ürünleri satan Fulya'da ki herkesin bildiği meydandaki Kalyon Model evine yine gidip ikinci Artesania Latina'yı Tori'nin gazı ile "Viking" i aldım. Şu anda 3. yü yapıyorum "Sanson". Artesania'nın zorluk derecelendirmesine göre bir çapadan iki çapaya terfi etmiş bulunuyorum.

Sabıra dayalı işleri yapabilmek güzel bir his sonunda elde edilen bitirme hissi ise tarif edilemez.


No comments: